Evaluarea psihologica a copiilor presupune, pe de o parte, identificarea intereselor, abilitatilor, preferintelor copiilor, iar pe de alta parte, se refera la depistarea acelor comportamente disfunctionale care il impiedica pe copil sa isi valorifice resursele la potential maxim.
• Dezvoltarea senzorial-motrica
• Dezvoltarea cognitiva
• Dezvoltarea socio-afectiva
• Tulburari de atentie si concentrare
• Tulburari de atasament
• Tulburari de comportament
• Anxietate, Depresie, Fobii, etc.
• Identificarea aptitudinilor
• Nivelul de inteligenta
• Interese scolare si profesionale
Parintii vor fi informati cu privire la nivelul de dezvolatare si la aspectele de tip comportamental, cognitiv si emotional, precum si asupra modalitatilor de relationare cu copiii, in functie de individualitatea fiecaruia, astfel incat acestia sa fie stimulati in directia dezvoltarii propriului potential.
O evaluare psihologica se adreseaza tuturor categoriilor de varsta, si foloseste instrumente aferente fiecarei perioade de dezvoltare si fiecarei nevoi de evaluare, permitand atat parintilor dar si specialistilor sa afle date cu privire la nivelul de dezvoltare psihica, emotionala sau comportamentala.